Google și-a făcut o listă de cumpărături

Google-CloudGoogle are două motoare în eforturile sale de a deveni o forță în domeniul enterprise : Cloud și aplicații. Compania caută clienți atât pentru platforma de cloud computing, cât și pentru suita sa de aplicații. Totuși, Google a pregătit și o listă de potențiale companii  pentru a fi achiziționate.

 

Alphabet, părintele Google, a terminat ultimul trimestru cu 18 miliarde de dolari în numerar, 46 miliarde de dolari în titluri de valoare negociabile și 73 de miliarde în lichidități externe. Cu aceste resurse masive, Alphabet poate cumpăra o mulțime de companii pentru a extinde ecosistemul Google.

Un raport recent susține exact această posibilitate, existând deja o „listă de lucru preliminară” cu ținte posibile de achiziție. Pe această listă s-ar afla Shopify, Callidus Software, Xactly, Namely și Metavine.

Cea mai importantă companie din listă, Shopify, oferă o platformă de e-commerce bazată pe tehnologia cloud, pentru companiile mici și mijlocii. Această platformă permite companiilor să proiecteze, să înființeze și să gestioneze propriile magazine online.

Shopify a terminat ultimul trimestru cu 243.000 de comercianți utilizatori – un salt de 21,5% față de trimestrul anterior. Totalul vânzărilor Shopify aproape că s-a dublat în această perioadă, la 70,2 milioane de dolari. Dar, la fel ca alte multe companii de cloud care au avut o creștere rapidă, Shopify nu este profitabilă, iar pierderile nete se accentuează.

Cu o valoare de piață de 1,9 miliarde de dolari, Shopify ar fi o achiziție ușoară pentru Google, care ar putea folosi-o apoi pentru a-și îmbunătăți poziția pe piața plăților mobile și e-commerce.

Lista de cumpărături Google indică faptul că societatea este interesată în consolidarea eforturilor sale în domeniul infrastructurii cloud precum și în e-commerce. Asta înseamnă că Amazon și Microsoft ar trebui să acorde o atenție mai mare acestor mutări.

Synergy Research Group estimează că Amazon (prin AWS) controlează 31% din piața de infrastructură cloud, urmată de Microsoft (prin Azure) cu 9% și IBM Bluemix cu 7%. Google, care ocupă locul al patrulea cu o pondere de 4%, a încercat să prindă din urmă competitorii prin reducerea prețurilor, dar încă mai are un drum lung de parcurs.

 

Prin urmare, utilizarea resurselor mari de lichidități pentru a investi în infrastructura cloud, e-commerce sau aplicații enterprise, ar putea ajuta Google să concureze mai serios cu Amazon și Microsoft în aceste domenii în creștere.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *